فرق کلاهگیس با پروتزمو

فرق کلاهگیس با پروتزمو

فرق پروتز مو با کلاهگیس چیست؟

مشتریان از شما خواهند پرسید که فرق کلاه‌گیس با کاری که برایشان انجام می‌دهید چیست. در ادامه به برخی از تفاوت‌های پروتز مو و کلاه‌گیس اشاره شده است:

  • عمدتاً برای ساخت کلاه‌گیس‌های موجود در بازار از مواد سینتِتیک[1] و الیاف پلاستیکی به‌جای موی طبیعی استفاده می‌شود، ولی برای ساخت و تولید پروتزهای اصل از موی طبیعی انسان استفاده می‌شود.
  • شبکۀ به‌کاررفته در ساخت کلاهگیس عمدتاً تاروپود‌هایی ضخیم با رنگ‌های مشکی یا قهوه‌ای دارد که برای پوشش دادن و دیده نشدن این شبکه‌ها حداکثرِ تراکم موهای مصنوعی روی آن‌ها کار گذاشته می‌شود. همین حجم زیاد باعث می‌شود که کلاه‌گیسْ مصنوعی جلوه کند که از فاصلۀ دور هم مصنوعی بودن آن را می‌توان تشخیص داد.
  • روش گذاشتن کلاه‌گیس روی سر با پروتز مو متفاوت است و عمدتاً به کمک شیئی دیگر مانندِ کلیپسْ روی سر محکم می‌شود که هرگز استحکام کافی ندارد. به همین علت از دیرباز در فیلم‌های کمدی، این عیبِ کلاه‌گیس‌ها کارمایۀ کمدین‌ها بوده و باعث خندۀ تماشاگران شده است.

از دیگر معایب کلاه‌گیس در مقایسه با پروتزِ مویِ طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. موی سینتتیک مثل مویِ طبیعی انسان قابلیت شکل‌دهی و مدل‌دهی ندارد.

۲. موی سینتتیک را نمی‌توان سشوار کشید به علت این‌که ممکن است پلاستیک به کار برده شده در این موها ذوب شود.

۳. موی سینتتیک را نمی‌توان رنگ کرد.

۴. موی سینتتیک عموماً زیر نور آفتاب غیرطبیعی به نظر می‌آید؛ به همین سبب ظاهر خوبی ندارد و استفاده از آن شخص را راضی نمی‌کند.

۵. از دیگر مواردی که تفاوتی اساس میان کلاه‌گیس و پروتز مو ایجاد می‌کند این است که فرد به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند با کلاه‌گیس ورزش کند یا تحرک بسیار داشته باشد. مثلاً، هنگامِ شنا نمی‌توان با کلاه‌گیس در آب شیرجه زد یا حتی به‌راحتی شنا کرد. اما استفاده از پروتزهای مو این محدودیت را ندارد و با خیال راحت پس از نصب اصولیِ آن امکان پرداختن به ورزش و تفریح‌های موردعلاقۀ فرد وجود دارد.

[1] . synthetic: الیاف مصنوعی

error: Content is protected !!