پروتزمو مناسب چه کسانی هست

پروتزمو مناسب چه کسانی هست

ترمیم مو بیشتر مناسب چه کسانی است؟

اگر آرایشگرید یا مشاور ترمیم ‌مو، حتماً با این پرسش ازجانب مشتریان خود مواجه خواهید شد: «برای من ترمیم مو مناسب است یا کاشت مو؟ کدام را انجام بدهم بهتر است؟». در وهلۀ نخست باید به میزان بخش‌های خالیِ سرِ مشتریِ خود دقت کنید. اگر طاسیِ سر مشتری آن‌قدر زیاد باشد که، با انتقالِ حداکثر حدود سی درصد از موهای کناریِ سر او به قسمتِ دیگر سر، همچنان تراکم مطلوبی به وجود نمی‌آید، کاشت مو گزینۀ خوبی برای او نخواهد بود. بنابراین اگر دوست داشته باشد که از شرِ بیماری یا کم‌مویی خلاص شود، باید از روش ترمیم مو و پروتز مو استفاده کند.

این موضوع درخصوص مو‌های کم‌پشت و تُنُک خیلی پیش می‌آید. بیش از پنج درصد از مراجعه‌کنندگان به مؤسسۀ ما افرادی‌اند که یک یا چند بار به علت نداشتن آگاهی لازم یا وعده‌های دروغینِ بعضی از مراکز سودجوی کاشت مو به این کار اقدام کرده‌اند و متحمل درد و هزینه شده‌اند. در آخر هم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر از روش ترمیم مو استفاده می‌کردند هزینه و زمانِ کمتری را از دست می‌دادند.

از مشکلات دیگرِ حاصل از این ناآگاهی این است که، با برداشت مو‌های کناری و پشت سرِ فرد، آن قسمت‌ها کم‌پشت‌تر می‌شود. در روش اف‌یوتی[1] یا روش ترکیبیِ کاشت مو جای بخیه پشت سر مشتری باقی نخواهد ماند. در زمان ترمیم مو و استفاده از پروتز مو، به علت کم‌پشتی و جای بخیه، هماهنگ کردن موی پروتز با موی سر فرد بسیار مشکل‌تر خواهد بود و در بعضی از موارد نمی‌شود صددرصد موها را با هم هماهنگ کرد و این امر برای تکنیسین ترمیم مو و متقاضی ترمیم مو مشکل‌ساز خواهد شد.

ترمیم مو مناسب چه کسانی نیست؟

هرچیزی هم جنبۀ خوب دارد و هم جنبۀ بد و نمی‌توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد. ترمیم مو و استفاده از پروتز مو نیز از این امر مستثنا نیست. افرادِ زیر نباید از پروتز ‌مو استفاده کنند:

۱. افراد با ناراحتی‌های پوستیِ خاص، مانند اگزما، پسوریازیس و انواع دیگر بیماری‌های پوستی که پزشک برای درمان آن محلول یا پمادی تجویز کرده است که باید پوست سر به آن‌ها آغشته شود. توصیه می‌شود حتماً پس از بهبودی و درمان کامل پوست و با صلاحدید پزشک متخصص پوست و مو برای این اشخاص پروتز مو بگذارید.

۲. افرادی که به هر علتی سر خود را بخیه زده‌اند. این افراد باید بعد از کشیدن بخیه صبر کنند تا زخم بسته شود و سپس با صلاحدید پزشک متخصص، پس از بهبودی کامل، از پروتز مو استفاده کنند.

۳. افرادی که سوختگی دارند؛ این افراد هر درجه‌ای از سوختگی که دارند نباید تا زمان بهبودی کامل و صلاحدید پزشکشان از پروتز مو استفاده کنند.

۴. استفاده از پروتز مو را درکل به افراد شلخته، بی‌حوصله و بی‌سلیقه توصیه نکنید، چون حتی اگر بهترین و با کیفیت‌ترین پروتز‌ها را نیز برای این دسته از افراد تهیه کنید و اصلاح و مدل‌دهی عالی برایشان انجام دهید، بعداً با بی‌سلیقگی و نگه‌داریِ نامناسبْ کار شما را در میان عموم خوب جلوه نخواهند داد. یادتان باشد یک مشتری ناراضی پنج مشتریِ بالقوه را از خرید منصرف خواهد کرد.

۵. زمانی که مشتری از شما برای انجام دادن ترمیم مو مشاوره می‌گیرد همیشه رفتار و گفتار او را خوب تجزیه‌وتحلیل کنید. تعادل روحی و روانی او را بسنجید و از معقول بودن نسبی حالات و رفتار او مطمئن شوید. پیشنهاد می‌کنم از پذیرش افرادی که احساس می‌کنید تعادل روحی و روانی مناسبی برای این کار ندارند اجتناب کنید. این دسته از مشتریان در آینده حتماً مشکلات بسیاری برای شما به وجود خواهند آورد.

[1]. Follicular Unit Transplantation (FUT)

error: Content is protected !!