قیمت پروتز مو به چه عواملی بستگی دارد

قیمت پروتز مو به چه عواملی بستگی دارد

قیمت‌ها به چه عواملی وابسته‌اند؟

همیشه اختلاف قیمت در مراکز ترمیم مو باعث گیجی و سردرگمی مشتریان و متقاضیان ترمیم مو و پروتز مو شده است و خواهد شد. در زیر به چند عاملِ اختلاف قیمت در ارائۀ محصولات و خدمات ترمیم مو اشاره خواهیم کرد.

اختلاف قیمت‌ها را می‌توان به دو دستۀ عمده تقسیم کرد:

۱. اختلاف قیمت در محصولات و لوازم؛

۲. اختلاف قیمت درزمینۀ خدمات.

شرح اختلاف قیمت در محصولات و لوازم

محصولات و لوازمِ ترمیم مو به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱. لوازم و محصولات خارجی، مانندِ پروتزهای مو و انواع چسب‌های مخصوص پروتز مو و ریموورها؛

۲. لوازم و محصولات تولیدِ داخل، مانند پروتز‌های موی ساخت ایران یا رشته‌های مو در پروتز‌های قدیمی، مانند پروتزِ توربافت؛

۳. لوازمی که در خارج از ایران تولید شده‌اند و در داخل ایران بسته‌بندی می‌شوند، مانندِ بعضی از انواع چسب‌هایِ مایعِ مخصوص پروتز مو و بعضی از حلّال‌های چسب پروتز.

با توجه به اطلاعاتِ بالا باید گفت که یکی از مهم‌ترین علت‌های اختلاف قیمت در مراکز مختلف را می‌توان در نوع کیفیتِ محصولات نام برد. مثلاً (در زمان نگارش این کتاب) پروتز مو را می‌توان از کشور اصلی سازندۀ پروتزهای مو، یعنی چین، از ۵۰ دلار تا ۱۵۰ دلار و بالا‌تر، تهیه کرد. این اختلاف قیمت به کیفیت، تراکم، بلندی موی طبیعی و مصنوعی بودن آن و این‌که موی به‌کاررفته برای انسان است یا حیوان بستگی دارد که مطمئناً با هزینۀ تمام‌شدۀ مؤسساتِ مجری ترمیم مو ارتباط مستقیم دارد.

از دیگر عوامل تعیین‌کنندۀ قیمت، هزینۀ حمل کالاهای وارداتی و ترخیص آن‌هاست. به علت هزینه‌های بالای گمرکی در ایران، هزینۀ ترخیص از اکثر کشورهایِ دیگرِ دنیا بسیار بیشتر است.

هزینه‌های جاری مؤسسات و مراکز ترمیم مو نیز مطمئناً در قیمت تأثیرگذار است. هزینۀ اجاره یا مخارج یک ملک در شمال شهر تهران تا چندین برابر از ملکی در جنوب شهر تهران بیشتر است که مسلماً در هزینه‌ها و درنتیجه قیمتِ محصولات و لوازم و فروش آن‌ها در یک مرکزِ ترمیم مو تأثیر خواهد گذاشت.

اختلاف قیمتِ خدمات

اختلاف قیمت خدمات به نوع خدماتی وابسته است که مرکز ترمیم مو به مشتری ارائه می‌دهد. ممکن است مرکزی خدمات بهتری ارائه دهد، خدماتی ازقبیل استفاده از لوازم اصل، به‌کارگیری افراد حرفه‌ای، پذیرایی از مشتریان، فراهم کردن دستگاه ماساژ، داشتن پارکینگ برای خودرو مشتری و خدمات دیگری از این دست. این خدمات در قیمت تأثیر خواهد داشت.

error: Content is protected !!