باور های نادرست درباره پروتزمو

باور های نادرست درباره پروتزمو

باورهای نادرست دربارۀ ترمیم مو

باورهای نادرستی دربارۀ ترمیم مو و پروتز مو در میان عوام شایع است که نتیجۀ ناآگاهی عامۀ مردم درخصوص ترمیم مو و پروتز مو است. در ذیل به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • برخی باور نادرستی دربارۀ پروتز مو و کلاه‌گیس دارند. بسیاری از افرادِ بی‌اطلاع فکر می‌کنند که پروتز مو همان کلاه‌گیس است. تفاوت کلاه‌گیس با پروتز را در صفحۀ ۱۱ (فرق پروتز مو با کلاه‌گیس در چیست؟) کامل توضیح دادیم. شایان ذکر است که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازیِ درست وظیفۀ شماست که قدم در این راه گذاشته‌اید.
  • استفاده از پروتز مو باعث از دست دادن بقیۀ موهای سر می‌شود. این باور درصورتی‌که اصول نگه‌داری و نظافت ازطرف شخصِ استفاده‌کننده رعایت نشود یا به‌درستی به او آموزش داده نشود کاملاً درست است اما این امر فقط دربارۀ پروتز مو نیست. شما با رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام استفاده از خودرو هم می‌توانید به خودتان آسیب برسانید.
  • این باور که آن بخش از پوست و مو که در زیر پروتز قرار می‌گیرد، با نرسیدن آب و هوا به آن، آسیب می‌بیند نادرست است. با توجه به این‌که اکثر پروتزها، به شکل‌های گوناگون، از جنس تور هستند، این ادعا رد می‌شود. فقط قسمت‌هایی از پروتز که، در روش نصب، با چسبِ مخصوص پروتز به پوست سر نصب‌ می‌شود آب و هوا نمی‌خورد که آن هم با تعویضِ به‌موقع چسب‌هایِ مخصوصْ بروز مشکل را کاهش می‌دهد و بسیار نادر است که مشکلی پیش بیاید.
  • ادعا درزمینۀ پروتز دائمی مو نیز ادعایی بی‌پایه است. دیده شده است که، در برخی از تبلیغات یا مشاوره‌های برخی از مراکز، از پروتز دائمی مو نام می‌برند. ادعای مذکور این معنی را می‌رساند که پروتز به‌صورت دائمی و همیشگی روی سر شخص خواهد ماند. این ادعا دروغ محض است و فقط جنبۀ اغفال و گمراه کردن مشتری با هدفِ سودجویی دارد.
  • تبلیغات دربارۀ طول عمرِ‌ بالای پروتز‌های مو نیز بی‌پایه است. دیده شده است که برخی از اشخاص در تبلیغات و مشاوره‌ها ادعا کرده‌اند پروتز مویی که می‌فروشند عمرِ بالای پنج سال و حتی بیشتر دارد. این موضوع دروغ محض است. عمرِ مفید پروتزهای جدید به‌سختی به دو سال می‌رسد. موی پروتز، بر اثر ریزش، به‌مرور کم‌حجم و تور آن، بر اثر شست‌وشو و عرقِ پوست سر، پوسیده خواهد شد.

 

error: Content is protected !!